Monday, October 5, 2009

++ Dan SeBeNarNya....++

n3 ini akan sgt panjang.
n ditujukan pd org2 yg tertentu saje.
jd kalu malas,
x payah la bace ye.

n n3 ini bukan utk mengeruhkan keadaan.
jd sile deactivate harsh/sensitive mode kamu.

Kamu PK....

aku tidak tahu ape yg telah n sedang berlaku.kata kamu, aku disogokkan cerita tidak benar ttg kisah lalu.

Yang Sebenearnya....

aku tahu segala-galanya.tidak satu pon terlepas dari pengetahuan aku. aku tahu segalanya. aku ulang. aku tahu segalanya.

Kamu PK....

aku sengaja mengongkong dia dari berkawan dengan kamu.

Yang Sebenarnya....

itu merupakan 1 deal yg dipersetujui oleh dia. asalnya dia yg tak benarkan aku berkawan dgn yg laen2 nya. lalu aku katakan pada dia, jika begitu dia juga tidak boleh berkawan [dengan harapan dia tidak akan menghalang aku lg]. tp kamu tahu apa katanya....? dia tak kesah tak berkawan dgn kamu asalkan aku patuh pada deal itu.

Kamu PK....

begitu byk n3 aku disini menunding ke arah kamu sbg perosak hubungan kami.

Yang Sebenarnya....

begitu byk n3 yg kamu baca itu tidak merujuk ke arah kamu walau sepincing. jangan kamu lupa. bukan kamu seorang sebelum aku. dan sumpah. aku tidak menfitnah kamu kerana aku tidak merujuk kepada kamu yg menganggu hak aku. tanpa kamu sedar, kamu sendiri yg telah menfitnah aku menfitnah kamu.

Kamu PK....

aku menyiasat segala2nya ttg hidup kamu.

Yang Sebenarnya....

aku tidak tahu kamu punya blog atau tidak [wpon aku penah juga cari2]. aku juga tidak ada akses kpd kamu punya acc fb @ fs @ sgale jenis community site yg len. aku tidak ada. cuma tragedi gigi n hidong itu berlaku secara kebetulan. lepas kawan kamu copy mukadimah n3 aku, baru lah aku mula menyiasat mengapa kamu dan kamu terasa dgn n3 yg aku post. dan baru lah aku tahu yg kamu dan kamu sedang mengata kawan kamu sendiri.

Kamu PK....

aku sengaja menghalang dia dari berhubung terus dgn kawan2nya.

Yang Sebenarnya...

dia yg tersangat bz. bukan aku sahaja kurang dihubungi, malah ibunya juga mengeluh perkara yg sama. jika kami berdua yg plg penting dalam hidupnya pun kurang mendapat perhatian, tak perlu lah pula kawan2 hendak bising2. ohya. hp dia juga sudah rosak. jadi ke 2-2 hp yg dia pakai sekarang adalah hp aku.dalam hp2 itu tidak ada no kawan2. itulah antara punca dia tidak dapat berhubung dgn kawan2 len.

Aku PK....

mungkin kah aku harus mohon maaf agar segalanya dapat dijernihkan kembali?

Pada Dia....

aku tak perlu mohon maaf.. kata dia, ttg kawan2 yg laen yg semakin membuang dia, biarkan lah dulu...insyaAllah nanti akan berbaik semula...hidup perlu diteruskan dan dia percaya kebenaran akan terserlah suatu masa nanti...

Tapi....

tidak jatuh martabat aku jika aku memohon maaf dgn seikhlasnya. aku harap n3 ini menjelaskan segalanya. kali ini n3 ini mmg betul2 untuk kamu. aku mohon maaf. aku percaya dalam diri setiap manusia pasti ada sekelumit kebaikan. dan aku percaya, kamu lebih baik dari yang aku penah sangka kan. cuma kita bermula dgn kebencian, jd terjadi lah permusuhan yg tanpa motif.
dan aku prcaya, segalanya kerana salah faham. kamu merasakan aku merujuk kepda kamu dlm n3 n3 yg lepas. dan bila kamu marah2, aku tidak pula tampil menjelaskan keadaan. sebaliknya aku juga marah2 kerana kamu marah2 dgn n3 aku. yelah. aku rasa geram la sbb aku tak mengata kamu tp kamu pulak ingat camtu. jd aku mohon maaf. juz ingat dlm kepala, kamu da tade pape ngan dia n tak pernah buat benda2 yg aku ckap dlm n3, maksudnya kamu bukan orgnya. sebelum kamu pon da ada berapa ramai kan. adalah salah seorang dari mereka yg aku maksudkan. aku pon tak penah jumpa dia. tp alhamdulillah, sekarang ini dia da tak mengganggu.

sumpah.aku tak mereka2 cerita ini.

aku doakan hidup kita lebih sejahtera selepas ini.amin.

7 comments:

Pei Pan said...

Moga situasi kembali sejuk, tidak panas seperti dulu.

Buat apa skunk neh kak? Meronggeng je ke? :D

::LiYa:: said...

peipan::
ye ye.n3 ini berniat baek..
heee...akak da benti keje.tp still kat shah alam..meronggeng je keje...heee...peipan katne ek skang...

Pei Pan said...

Pei Pan blajo lagik...haih...dh mls nk blaja dh neh...maw ronggeng2 mcm akak je blh x hahaha :D

::LiYa:: said...

huhu..konpem la bley je ronggeng2!!!akak kat usm dulu pon ronggeng sakan!grad jugak!hahahahaha....
korg bile exam ek?

::LiYa:: said...

huhu..konpem la bley je ronggeng2!!!akak kat usm dulu pon ronggeng sakan!grad jugak!hahahahaha....
korg bile exam ek?

Pei Pan said...

Ehee exm mula bulan 11 neh...ujung bulan 10 study week. Uhuuu ronggeng mende..ujan aje kat Penang neh.

::LiYa:: said...

hahaha...jgn malas2 study!
thun dpn nak grad da kan....