Saturday, March 21, 2009

++ OrAnGe?? ++

esok akan diadekan family day
utk family sebelah abah...
venue nye ialah di pantai teluk batik...
tak tahu la bape bijik kete yg akan kovoi esok...
yg pasti aku tensen sbb aku kene drive jugak!
uwaaa....
da la agak jauh...
pehtu balek tentu penat sbb akan ade games n all...
n plg tensen sbb aku akan menyaksikan
seisi kereta yg len tido kroh krohhh
sementare aku bersengkang mate bawak kete!

oh.ye.
ape kene mengena title n3 ini ye?

sebenarnye td aku,mak n boboy
ke ipoh secare terkejut.
mane kan tidak.
plan asal nak g pekan dekat cni je...
alih2 mak cakap jom ke ipoh
sbb mak nak makan steamboat jhonnys.

ah.kejamnye.
da la aku rembat baju buruk je td.
selekeh gile lah.
tp takpe.
sbb mak murah hati sgt arini.
bg aku duit shopping!
hahaha.
[dasar mate duitan ye lya!]

sampai di jusco ipoh,
mak pon start2 shopping...
then aku yg suggest kat mak
tuk pakai 1 theme kaler je esok...
after a few colors,
mak pops up dgn color orange,
[sambil da pegang baju orange yg beliau berkenan]

oh.ok.
aku tak la suke sgt color ni.
sbb cam striking sket kan.
tp sbb mak cam da berkenan,
aku pon stuju je la..
then bermula la orange t-shirt hunting...
dari 1 ke 1 kedai...
cm tak berkenan je...
ah.
susahnye.
last2 aku amek tshirt kat nicole mnj.
dlm ati aku budget pakai skali jela tshirt neh...
naseb mak yg bayarkan!

duet shopping yg mak bg,
aku invest kat sasa.
aku beli eyeliner and lipgloss red earth,
+ avene lip balm!
bapak mahal la lip balm ni!
aku pk kan chapped lips je...
huh.
abes duet kat cni je.
kalu beli sebotol pepium pon lepas!

bile balek umah td,
aku bukak closet n tersuprise sorang2!
laaa!
aku ade je t-shirt orange pdi rupenye.
aku beli tshirt neh skali ngan mR Z punye
mase besday die last year!
isk.membazir je bli yg td...
bek pakai yg ni.
mR Z kate lg smart!
hahaha.

td abg yan aka kezen aku kol.
die suh standy pukul 8am esok.
n pesanan terakhir die:
"bersiap sedia dgn sgale kemungkinan n cabaran"
ces!
ni yg aku malas.
tah hape2 la games esok!
kalu ade mR Z
semangat lebey sket la...
takpela.
next yr syg join ye!
insyaAllah by dat tym kite da jd 1 family da!


6 comments:

YuNyLoveSYou said...

aku suka kaler oren gakkk... suke kaler terang2 aku suka... mmg anak keling! hahahhaa~~

Unknown said...

sis,nak wat tulisan 'kelip2'tue cmne ea??leh ajar x??

:: Lya Zara :: said...

aYun::
aku ok je kaler oren...
cume tak bley blah ngan yg striking sgt!hahahaha

:: Lya Zara :: said...

ekin::
nnti sys ajarkan k!

MyNameIsPia said...

avene nye lip balm mmg mahal ah. try sebamed nye lip balm pon oke gak utk chapped lips ;)

:: Lya Zara :: said...

pia::
agak mahal.
tp yg dibeli tu value pack.
dpt 2btg!
weee...
salesgirl tu tamo promote yg len lgsung...tu yg amek jugak avene.
tp okla...
sehari guna da tak luke da lips i!