Monday, March 16, 2009

++ DaRaH MaNiS ++

aha!
sejak 2 menjak ni,
aku rase perkataan "darah manis"
da sebati sgt kat tinge aku.

"jage diri baek2.tgah darah manis kan skang neh...."

"org darah manis ni,buat apepon nmpak manis."

"berserinye2 org darah manis ni..."

hahaha.
manis ke darah aku?
rase nk toreh n taste sket darah aku.
tp takut tumbuh gg bersiung plak!

sebenarnye darah manis tu ap?
slalunye org nak bertunang,
da bertunang
n yg nak kawen
dikatekan darah manis...

setahu aku la...
org darah manis ni
dikatekan mudah terdedah pade bahaya.
tak kire la pade diri sndiri
o pade ikatan yg baru dijalin tu...
[nauzubillah]

aku sebenarnye fobia pade
perkataan "darah manis".
buat aku rase takut je.
rase cam nak cepat2 je kawen.
[ah!cakap je ko mmg gatal nak kawen lya!]
hahaha.

aku siap cakap kat mR Z.
risau sbb banyak sgt
org dok bg ingatan berhati2
dlm ikatan pertunangan.
mR Z rileks je...
die kate,
dugaan sentiasa dtg dlm percintaan
o pertunangan...
yg penting kami kuat tuk
menempuh dugaan.
n die bilang,
usah pikir sgt...
nnti jd risau tak bertempat.

hmmmm.
mmg betul kan!
so aku pon buat2 taktahu sgt.
cume sntiase berhati2.
aku tamo menda2 kecik
mencetuskan perselisihan faham
antra kami.
alhamdulillah.
stakat ni kami maintain je.
mR Z kuat menyakat.
kalu dulu aku msti asik merajuk.
skang ni aku buat kebal je...
kdg2 aku sakat die balek!
hahaha.

kalu cakap pasal dugaan,
mmg byk sgt dugaan utk bertunang.
sewaktu kami decide tuk bertunang je,
terus dugaan bertimpa2 aku rase.
start dari ilmu itam,
pehtu gangguan ex die,
n sampai la ke gaduh menda2 cinonit.
gila kecik punye hal,
tp aku rase cam 1 dunia
runtuh kat aku!
naseb la mR Z jenis bertahan.
kua la papepon dari mulut aku,
tp die tetap pertahankan hubungan.
seriously.
he completes me.

ahhhh...
still long way to go.
even da kawen nnti pon,
tak bermaksud da tade dugaan.
dugaan sntiase ade.
u r like my backbone la syg!
kalu mR Z tade,
mati jiwa la aku!

notakaki:x saba nak jupe my darah manis yg balek ptg ni!yehuuu!

2 comments:

♥Miss Leya♥ said...

conok la bce cite awak nie..sweet je..nway congracts ye..=)

:: Lya Zara :: said...

aleya::
thanks!
=)