Monday, April 4, 2011

++ DeTiK iTu...Last ParT ++


bile bukaan da 8cm (2.15pm),


saket mcm menggila jugak la.


bile doc dtg,


aku mintak epidural lg.


tp doc cakap tak payah.


sbb die kate b4 kul 3 patutnye aku da bley bersalin.




sementara nak tggu 8cm ke 10cm tu pon azab.


waktu tu rase saket contraction tak kuat,


tp lebey kepade rase nak berak.


so banyak kali la aku bising kat nurse cakap nak berak.


nurse cakap bukan nak berak,


tp kepale bb da dekat sgt kat bawah tu.


tp aku insist jugak nak berak.


nurse malas nak layan!hahaha.




kul 2.30 nurse VE lg,


baru 9cm.


dorg tak bg push slagi belom 10cm.


yg aku pulak masih bising cakap nak berak.


agak gile dctu.


2.45 baru bukak 10cm.


waktu tu nurse terus cakap,


"ok!skrang boley berak!"


hahaha.


aku pon terus teran kuat-kuat.


z,doc n nurses sume jd cheerleaders la.




tapi my main problem was lack of energy.


sbb pagi tu cume makan kuih ketayap n kurma je.


so mmg da tak larat nak push :(


tambah pulak kepale bb zareef is bigggg...


almost half an hour try push,


last-last terpakse vacuum!


tp bile vacuum bukan bermakne tak perlu push,


still kena!n aku amik mase lame jugak nak push!


1 moment tu,aku berhenti push n buat taktahu je sbb da tak larat sgt.


nurse marah!


heeee.




bukak 10cm at 2.45pm,


at 3.45pm baru bb zareef slmat melihat dunia!


alhamdulillah!


doc terus letak bb atas perot aku.


perasaan adelah campor baur.


tapi yang pasti relief gile.


lepas nurse tunjuk bird-bird bb zareef


to confirm d gender,


dorg bawak bb keluar untuk dibersihkan.


waktu tu dengar bb nanges kuaaatttt amat!


n mummy bersedia untuk di stitch.


doc gunting agak banyak T-T


waktu kene gunting tu,


aku nampak,tapi siyes tak rase pape.


mase stitch da kene bius,


tapi rase skit-skit je.


mcm kene gigit semut.hehe.


z temankan aku smpai abes stitch.


n waktu tu aku n z pandang-pandang


pegang tangan n senyum kat 1 sama laen.


hehehe.




i stayed in d labour room smpai pukul 5 to rest.


waktu tu z dah keluar g tgok bb.


families n relatives pon da ramai kat luar tengok bb.


aku je dok kebil-kebil dlm bilik.


1st time bangun,terus muntah.


i think effect bius.


n masih muntah-muntah sampai pukul 8mlm.


minum n makan muntah je.


so kene cucuk kat muntot ubat tahan muntah.


lepas tu baru ok.


tp energy level still low.


i think that is normal after bertarung nyawa kan!




ok. thats all.


semoge coretan ni jd kenangan tuk diri sendiri.


hiks




beberape saat selepas keluar dari rahim.


doc put him on my tummy.


while daddy sempat grabbed his hp to capture d momment.


No comments: