Saturday, January 2, 2010

++ a FeW uPdaTeS ++



# of kaen nikah...

aku n z da beli kaen utk nikah.beli kat jakel jln tar last wiken.at 1st kami cdg utk survey saje.tp last last sangkut plak.mule mule ronda gulatis silk house.gulatis ade 3kedai kat jln tar.masuk yg 1st tade yg berkenan.masuk yg 2nd z jatuh chenta kat french lace kaler baby pink.Z fall for baby pink!hahahaha...mmg canteq sangat pon...tp ya ampun...mahal.semeter rm450.after discount rm350.n tetibe sume kaen laen dlm kedai tu x chanteq.tade yg berkenan.n tetibe jugak kami bukan carik kaler gold or off white.tp sebuk carik kaler baby pink.huh.

then we went to alinas bridal house.d service was not dat good.maybe sbb kami 2-2 pon selebet je kot.n aku tgok tade byk pilihan utk french lace.ohye.lupe nak btau yg z suh pakai beaded french lace for solemnization.da tamo pakai chiffon sbb da penah merase tym tunang dulu kan.

seterusnye kami menapak ke semua house.masuk dari 1 kedai ke 1 kedai.n z sebuk cari kaen baby pink.huh.tp mmg langsung tade kaen yg dpt mengalahkan kecantikan kaen kat gulatis tuh!
[mase tuh dlm ati da congak congak nak amek kaen tu nnti.]

da penat n give up tym tuh.tp kami singgah kejap ke jakel.saje la nak ronda ronda seround dua.terus naek ke bahagian french lace.jakel mmg tgah wat sale.n yg bagus nye dcni,kaen kaen pengantin dijual secara pakej.dlm 1 pakej ade

  • 2mtrs french lace
  • 3mtrs satin lining
  • 5mtrs satin for d bridegroom.

n ade several packages jugak la.harge pakej berbeza mengikut jenis french lace.akak promoter tu berjaya menjalankan tugas dengan cemerlang!byk gile kaen kaen
yg menarik.da berkenan kat beaded french lace kaler off white.tp mcm yg aku cakap td,tujuan asalnye adelah survey.so kami tamo beli lg.baru nak gerak balek,boss die datang.dok kluar lg mcm mcm kaen.n last last berkenan kat french lace light gold.ikut pakej hargenye adalah rm880 pd waktu biase.tp sbb kan YES,harge die jadi RM750. of cos la kami tak bley nak beli trus kan.da la baru pas berpoya poya kat sunway lagoon.so kami pon cakap,nnti kami dtg balek.last last boss die kasik harge runtuh.yg sgt sgt murah la.special discount.n lepas bincang,die kate bley booking dulu.n sbb kami da suke kaen tuh,kami pon berjaye melebur wang di jakel!
[lepas beli kaen kat jakel tuh,trus tak terliur kat baby pink di gulatis!berbelanja mengikut akal.kalu ikut nafsu mmg da beli...hahaha]

# of makeup artist

akhirnye aku da menamatkan makeup artist hunting aku!lega.aku susah nak jupe makeup artist yg betul betul aku berkenan.bile da jupe,ade je plak masalahnye.fully booked, overbudget, x bley travel.n semalam,aku da jupe orgnye.EYRA RIZAL.mcm klako.aku sebuk browse cni sane tuk cari makeup artist,last last EYRA sndiri yang dropped comment kat chatbox aku..insyaAllah,mengikut perbincangan semalam,aku da booked die utk 3-3 events [nikah, sanding, tandang].n nmpaknye cik EYRA nnti akan berkampung le kat kuala kangsar 4hari 3mlm.aku suke tgok hasil magic touch die!tp nak cakap lebey tak bley sbb aku blom kene makeup kan...tp aku pecaye die mmg bley cantikkan aku yg suam suam kuku neh.hahaha.dari segi customer service mmg tiptop.die entertain stiap soalan aku.n siap bg discount sbb aku amek full package ngan die.

# of kursus kawen

da booked dates untuk kursus kawen which r on 9th n 10th of january 2010.arap arap tade pape xtvt kat skolah by dat wiken. kalu tak terpakse kansel plak nnti.

# of cadar kawen

yg neh update tuk z la.smlm kami masuk aussino kat jj tebrau.da berkenan kat quilt set silk kat ctu.harge adelah 389 utk queen n 400++ utk king. mmg canteq sgttt...lembut je..hahaha.tp mak n akak z tak bg beli sbb dorg kate rugi.quilt set cume ade quilt n sarung 2bantal je.cadar,bolster tade.z cam da berkenan sgt kat quilt set tu.aku cume tamo kaen satin jd alas tido sbb panas n outdated pade aku.

# of d designer

aku rase aku nak jugak amek unaisah as designer.sbb aku da beli kaen,juz mintak beliau design kan saje bersame veil.ujung bulan nti nak g kl utk amek kaen kat jakel.then bley trus g jupe unaisah.tu pon if die tak bz.coz she seems so bz skang neh...kalu tak dpt unaisah,aku nak ajak z tempah di dzull classique o kimie kajang.tgok cane nnti.

hmmm..tuh je kot...kad kawen maseh blom tempah sbb aritu kami still konpius dgn date cuti sekolah yg asik berubah ubah.skang da tetap tarikh,baru la senang sket keje.hehe.

till here then.adios.




4 comments:

Pei Pan said...

Selamat Tahun Baru!

Pei Pan doakan banyak tangan yang membantu untuk bina 'masjid' yang sedang dalam proses pembinaan dan tak ada lagi tangan yang sibuk nak meruntuhkan 'masjid' orang lain.

:: Lya Zara :: said...

tq tq tq!

usaha sudah...tggal doa n tawakal plak!=)

Pei Pan said...

Insya Allah panjang jodoh & diperkenankan Tuhan...jadila apa yang dirancang. Ehee sedang sibuk membeli belah persiapan kawen eh?
Bila tarikh kawennya kak?

:: Lya Zara :: said...

sdg bt prsiapan kawen..byk gle bnde nk bt rupenye.heheh..
Trikh mmg da ade dik..tp abg ckp,jgn dipublish lg wedding ticker..biar org suspens trtanye2..b0leh x?hahaha..nti tgah bln 2 akak hebahkn!