Sunday, May 30, 2010

++ BuaT aKu TeRSeNyuM ++

ramai btol kawan2 yg suh aku update blog.
yela,mereka nak tahu mcmane persiapan dekat2 nak kawen neh.
kan?

tp n3 kali ni berbunyi tak bape nak sedap.
kalu ikutkan da dekat nak tarikh kawen aku tanak
tulis n3 n3 yg tak best.
tp sum1 yg sms aku pagi td membuatkan aku menulis n3 ini.
takperlu disclose sape ornye.
kang bimbang terancam keselamatan plak.
thanks tu diz sum1!
kalu tak aku mmg taktahu.

aku tak penah sangke aku ni femes sgt.
siyes.
sumpah tak sangke.
slalu aku pk mak abah je yg femes.
tp skang tempiasnye terkena pade aku n z jgak.

menurut adik yg sms aku pg tadi...
ade org yg tak abes abes mengate pasal majlis kawen aku neh.
haduih.
blom siap majlis da mcm mcm cite.
kalu da slesai mjlis bimbang lg byk bunyiknye.

#1 hantaran sgt sket sgt org kate.
meh aku nak cite. mase aku tunang dulu, aku anta 30 dulang kat belah laki.waktu nikah kami buat lebey kurang 9-7.
nak banyak mane lg?

#2 pihak perempuan mintak lappy,mcm kesian laki nak bagi.
hahahaha.yg neh nak gelang guling dulu.aku penah explain dlm n3 yg ini
bahawasenye brg brg hantaran kami beli utk diri sendiri.then baru tukar utk buat gubahan.so aku tak kikis langsung duet laki aku.cume duet mas kawen n gelang nikah mmg hadiah z utk aku.tuh pon aku tanye die dulu.boleh ke nak gelang harge *k??bukan pandai pandai aku.

#3 aku kawen family support
aku dapat 1st gaji kat upm isnin lepas.baru seminggu, gaji aku da tinggal separuh.separuh tu da habes bayar kat vendor.mmg mak abah aku ade tolong.da mmg anak sendiri kot.takkan ko kawen o anak ko kawen ko sesen pon tanak kuar?gile kesian.

#4 pihak laki kawen buat loan
z mmg wat loan.da approve pon.housing loan utk beli umah untuk sediakan tempat tinggal yg selesa untk isteri.=)

#5 langsir kat umah ribu riban
hahahahaha.gile tak bley blah.smpai langsir kat umah aku pon jd topik org.rumah aku 3tingkat kot.tingkap ngan pintu bilik pon da bape banyak.takkan la da tade keje sgt smpai kos langsir umah org pon ko nak gosip.yg peliknye,mak aku mmg da pesan kat kak ain [lebey kurang wedd planner aku] supaye jgn bukak cite pasal harge.sbb kami bukan nak menunjuk.tp utk kepuasan sndiri.tu saje.beli mahal,lasak pakai bertahun tahun.

#6 aku tak padan ngan z
aku ni kurus kering tak padan ngan z?hahaha.ko gemuk n telan pil diet ari2 tapi still gemuk n ko jeles kah?aku kurus atau kering nehhhhh....sbb aku sakit kene sihir org.paham?baek ko jage mulut ko.nanti org laen sihir ko plak.

bende bende ni mmg buat aku tersenyum.
z kate kami ni femes sgt.
ade je org nak amek tahu pasal kami.
hahaha.
betol la kot?

pade aku org org yg bercakap neh ade beberape reason la kot:

1. dengki.ati perut busuk mmg tak bley tgok org lebey langsung.
2. die nak, tp tade duet.so cite la macam macam.
3. da mmg habit die.sume org abes digosipnye.kalu tak mengumpat rase macam idup tak sempurna.kot?

tah la.
aku da nak kawen, mende mende ni tak membantu langsung.
aku tahu ramai yg tertunggu tunggu majlis aku.
ramai yg asik cakap majlis aku mesti gempak,mesti best, mesti grand.
jgn dtg umah aku dgn mind setting yg begitu.
apa saja yg kami buat bukan utk dapat pujian kamu kamu atau kamu.
aku hanya nak berbahagia dan berkongsi kebahagiaan dgn para tetamu.
itu saja.

*sigh*

7 comments:

miza said...

sape tu nyah! kurang ajar btl mulut die..acct die dengki gle kat nyah tu, takleh tgk org sng! xyh la nyah nk amik pusing ape kate die yg penting nyah happy..dgr2 ckp org ni mmg akan menyebabkan kite rungsi n rase nk pecah kepala. bkn die dpt ape pn ckp cmtu, ha! tp dpt satu je la.DOSA!. kite doa je yg terbaik yg lain kite serah pada ALLAH. nnti dpt balasan baru dia tahu langit tinggi ke rendah.huh! btw kiteorg sentiasa ngn nyah ok! g satu! nnti kite reu g bungee jumping nk? leh ajak ur husband sekali.....senyum ok! =) love u sista

YuNyLoveSYou said...

byk2 bersabar weh... mulut orang mmg mcm tu... aku pon tak paham apa yang depa dapat dok gossip2 orang mcm tu! takde kerja sgt kot... ignore ja... meluat aku dgn orang2 seperti ituuu!

Zaza D'zia said...

hrmm..kes mcm aku la ni..byk tol pendengki..buat tatau je..nanti2 senyapla tu..bukan boleh tgk orang lebih sikit..

::LiYa:: said...

ana::
thanks for dropping by here!
thanks for supporting me!
pasal bungee jumping tuh,
nak gelak dulu!
ingat tak muke z mase naek mende kat sunway lagoon tu????hahahahahaha...

::LiYa:: said...

ayun::
pelik kan?
mcm org tade keje!
bongek kan!

::LiYa:: said...

zaza::
org berdengki tak abes2.
letih aku..
=(

NahWaL said...

liya, bila nak jumpe ni. nama je keje upm sesama!!