Tuesday, November 22, 2011

++ NoW & tHeN ++


marriage is not perfect all the times.
i experience different things during lovey-dovey couple moments
and after i am married.

i always tak sabar to get married dulu.
i cant tolerate dgn perasaan rindu yg membuak-buak.
how funny z n i spent a lot of money, time n energy.
berulang-alik kl-penang.
then kl-johor-perak.
just because we missed each other so much.

ari-ari pon we kept on discussing about wedding.
cite nak anak bape la...
blabalabla...
hp macam tak berengang.
sikit-sikit message.
tade mende pon nak cakap.
tapi wajib msg melainkan waktu tido, solat, berak, mandi.
hahahaha.
mase DiGi buat promo utk Uni students dulu,
kol singgit lepas tu letak.
then kol balik for free the whole day.
masyaALLAH..
z akan kol sepanjang hari.
die buat assignment die kat UM.
aku buat keje aku kat USM.
die sembang dgn kawan-kawan die di UM.
aku sembang dengan clique aku di USM.
tp we were on the phone!
sampai mcmtu skali!

=)

d gooooood old times...

sekarang,
after everything is halal,
i found that marriage is not as sweet as i thought of before this.
is it because i expect too much?

now that we live together,
seeing each other,
there r more issues to argue about.
HA-HA.
simple little things have been so big for me.
yes.ME.
Z jenis pendam n terime je.
aku je yg suke emo-emo.

fasa hidup aku adelah super cepat!
baru keje terus kawen terus ngandung terus beranakkan Zareef comel.
cepatttt sgt!
baru nak enjoy duit gaji dah kene nyimpan tuk kawen.
baru nak berkepit lepas kawen terus ngandung.
hormon org ngandung ni pelik sikit.hihi.
then Zareef datang n aku menjadi sgt bz sebagai Supermak!
Z bukanlah tak sehebat Superbapak.
cume keje mak lagi banyak kan.

i find myself restless n very tired every morning n every night.
=(
yelah.i'm a working housewife...
Z balik keje dah malam.
tak banyak yg die boleh tolong.
n sometimes aku tak suke nak suruh-suruh.
[hoping that he will know what to do which he doesnt.hahaha]
so aku kuat emo.
Z suke buat lawak bile aku merajuk.
dok raba geletek nak bagi aku gelak.
kadang-kadang jadi.
kadang-kadang buat aku lg emo.
:D
so mule la masing-masing merajuk.

i remember a few months ago.
when i was too tired,
Z pulak x paham....
i cried while washing d dishes.
Z terkujat n terus peluk dari belakang.
n pujuk-pujuk.
i didnt expect that i would broke like that.
tetibe je rase sedih n letih SANGAT-SANGAT.
n i dont want that to happen again.
n i dont want to remind Z dat i need his help when i broke like that.
he should help me earlier before.
NO?

aku adelah selalu emo.
kadang-kadang terpikir.
ade baby blues lagi ke?
siap plan nak lari jauh-jauh bagi Z cuak.
hahaha.

it doesnt happen all the times.
there r sweet n happy moments too!
BUT...

i keep on asking myself.
kenape Z x sweet mcm dulu?
dulu die x delah romantic sgt.
tapi he really took good care of me.
dengar ade budak ajak kua makan,
die dah punched dinding kete sampai luke tangan.
jeles lah kan.
gaduh je terus terjah dari UM ke USM.
oh hebat nye rase power cinta waktu tu.

sekarang die dah x sayang ke?
bile cite ade budak laki kat mcD ikut sampai kereta,
die cume cakap lepas ni pakai cincin.
haha.
paling dasat pon bile ade engineering student yg very daring
dok puji-puji mata aku,
Z cakap nak g jumpa budak tuh.
bile partner jeles rase macam disayangi!
NO?

ni lah masalah aku.
selalu rase Z macam dah tak sayang.
so selalu tanye.
abg syg syg x?
banyak mane?
Z pon boring nak jawab.

sebenarnye i'm d one yg x berubah mengikut masa.
times change.
marriage is something real.
zaman couple is more to fairytale.
bile Z x cakap die sayang,
doent mean dia x sayang.
cuma there r so many commitments lain.
tapi aku suka dia cakap sayang tiap-tiap ari macam dulu.
=(

kesian Z kena layan perangai budak-budak inih!
when i sad,
i always remember d traits that made me fall in love to Z...
d good old times.
n d good new times we had after marriage.
[ade...bukan xde...]
cume yelah...
aku suke kami sentiase mcm dulu.
cume skrg Z sgt bz dgn keroje.
selalu tension pasal keroje.
n aku tahu.
i'm not fair to him too.
dulu manja kemain.
sekarang ni letak baju kat dining table pon aku bebel x henti.
=(

marriage is a long life learning.
we learn new things everyday.
dah la x berguru.
jadi kite kene pk ape yg baik n ape yg tidak.
baru setahun lebih.
there r more to come!
z n i should learn to tolerate
n spice up our r/ship.
moga dipermudahkan Allah!

thanks to that little boy, Zareef.
gaduh macamane pon,
when Zareef buat lawak,
kami mesti gelak same-same.
mesti dok cakap-cakap pasal Zareef.

so terus berbaik.
:)

1 comment:

z.u.r.a.i.n.e.e said...

sonok bace story psl life awk.

take care babe <3