Monday, May 5, 2014

++ BeiNg a MoTheR ++

i'm not a supermom, and never will i be...

masih banyak yang tak perfect.
masih banyak yang perlu diperbetulkan.

kadang-kadang segan bile orang pm,
n cakap kita ni idol dorang.

"X jadikan Lya sebagai contoh tau. Kalau penat sangat nak nangis, mesti cakap kat diri sendiri... Lya kuat. so X pon mesti kuat"

"Aku kagum betul la dengan kau! Kau memang supermom!"

"Camna you cope eh Lya? I yang tak kahwin lagi, anak tak ade, tapi rasa stress sangat..."

Allahu...

Kadang-kadang nak larik nyorok dalam selimut bila orang adore kita.
sebab deep down inside, you know who you are.
you know your darn limit.

it's just that i didn't show when i'm upset.
i didn't breakdown in front of random people.
i didn't bitch about my life in public.

i just don't. at least until now.

i have no super power, nor do i have secret magic.

i'm an ordinary woman...
who occasionally tears when i can't take it any longer.

n i tell myself, menangislahhhhhh....
tak payah dok tahan-tahan...

n i do talk about my life with Z, or my besties, or my mom and sisters.
tu je orang yang aku percaya.

bukan bermaksud aku hipokrit.
seolah-olah nak tunjuk hidup aku sempurna kat orang lain.
tapi untuk apa aku merungut-rungut kat FB pasal penat jaga anak?
dah la tak dapat pahala.
seolah-olah tak bersyukur pulak tu Allah bagi pinjaman.

aku selalu share gambar twins berjaga malam.
n adelah letak emoticons menangis camtu.
tapi takdalah nak jadikan isu sangat.

aku bersyukur, n belajar bersabar.

bukan semua orang dapat pengalaman ni.

sesusah mana pun, bersabarlah.

ALLAH MAHA MENGETAHUI.

to all mums out there,
menangislah bila perlu.
berceritalah pada yg ikhlas mendengar.

tanggung jawab seorang isteri dan ibu bukan senang.
nak-nak pulak ko kerja keluar pagi balik petang.
i feel you.

we have our right to cry.
at least reda sikit tekanan tu.

aku sendiri kalau dah tak tahu nak ngadu kat sapa,
aku menangis dalam solat.

dalam setiap doa aku mintak Allah bagi kekuatan dan kesabaran utk kami besarkan anak-anak.

Allah itu Maha Adil.

bila Dia bagi, maksudnya kita mampu.

jadi hadapi dengan senyuman dan genangan air mata.

i'm sure everything worth it.

Yours truly,
MakAnakBanyak.





1 comment:

YuNyLoveSYou said...

Perfect! All from ur heart! Aku pon kadang2 menangis jugak... Bila rasa itu dtng...