Friday, December 28, 2012

++ Terrrrrr.... Ke?++

pregnancy ni kadang2 boleh bawak kontroversi jugak dalam hidup mana2 pasangan.
siapa yg follow,mesti tau yg dari time Zareef lagi aku termengandung.
sbb memang dok cerita kat sume org yg aku nak tunggu setahun...
tapi tu lah..rezeki Allah nak bagi...

same goes for 2nd pregnancy.
x plan pon nak get pregnant.
tp lekat.
pastu sume tanye, ko tak plan ke.
kate tak nak.
yeap.
to b honest,
aku mmg x nak lgi.
tp aku x amek pills,latex,or guna apa2 technique.
kira macam kasi redah je kan.

bukan ape...
aku sangat percaya pada ketentuan Allah.
kalau dah memang tertulis di Lof Mahfuz akan lahir seorang insan dari rahim aku pada sekian sekian tarikh,for sure aku akan get pregnant jugak.
makan lah pills apa sekalipun.
kuasa Allah mana mungkin ditanding.
jadi aku n Z rasa ini adalah yg terbaik utk kami.
Allah tahu ini yg akan menambahkan lagi sinar kebahagiaan keluarga kami.
jadi aku terima dgn lapang dada n penuh rasa syukur.

pasal masters,
depends pada tahap kesihatan aku.
kalau sihat,aku ambil 2papers next sem.
kalau masih yoyo,
aku angkat bendera putih siap2.
lagipon aku takut jgk kalau Z dpt tawaran keje tu.
kalau dok jauh2 susah jugak aku nak cope everything alone.
x mampu...
again... Allah knows the best.

aku tau ade ramai kawan2 n sedara yg mencuba utk mendapatkan anak.
macam2 usaha.
macam2 teknik.
ramai yg bercerita pd aku.
nasihat aku,
jangan berhenti berusaha.
tp jangan pula put on too much pressure.
percayalah.
perancangan Allah adelah yg terbaik.
kalau bukan sekarang,
insyaAllah suatu masa nanti.
moga kita semua diberi peluang untuk merasai nikmat keajaiban yg satu ini.
amin.

2 comments:

cikji said...

salam knl :)

congrats for ur 2nd pregnancy.
yup betul,Allah knows the best.
sy dah setahun lbh menanti tp masih takder rezeki.

suka bc kisah pregnancy org lain,dgn harapan agar 1hari nanti sy jgk akn merasainya.

:: Lya Zara :: said...

salam kenal cikji.
=)
ye. jangan berhenti berusaha n berdoa.
rezeki Allah itu rahsia.
insyaALlah...nanti mesti akan diperkenankan...
=)