Friday, December 28, 2012

++ ByE-bYe 2012. WeLCoMe 2013 ++

ade a few more days before we move in to 2013.
rasanya banyak sangat benda yang dah berlaku throughout 2012.
nak recap satu-satu pon tak mampu.
ade manis, ada pahit.
yang pasti semuanya dah jadi kenangan.
=)

overall aku rasa 2012 adelah tahun yg mana 
aku self developed kot.
yelah.
macam tak percaya dah siapkan satu novel.
insyaAllah tahun depan memang terbit.
bulan berapa tu tak tahu.
kak Yana, penulis M.A.I.D cakap, memang ambil masa lama.
dia anta manuskirp bulan 10, bulan 4 baru terbit.
ade queue kan.
jadi sabar jela.
yang penting sudah lulus penilaian.
and aku syukur, 
sebab penilaian aku dibuat within 1 week je.

tahun ni jugak aku kembali ke students' life.
hectic.
sebab kerja, ada anak, n study....
aku rasa sem depan aku tak sambung kot.
cuti rehat dulu dari masters.
sebab takut tak bole cope.
this sem i am very lucky to have 2 laid back lecturers.
boleh delay-delay anta assignments.
boleh kawtim attendance.
sem depan?
aku takut dapat lecturer yang strict.
sebab kesihatan aku sangatlah tak menentu skrg ni.

financial wise...
better than 2011.
tapi still kena banyak improve dr segi expenses.
dalam keadaan skrg, aku takde mood sangat nak bershopping untuk diri sendiri.
x tau. jangan tanye nape.
kunon nak beli handbag coach ke ape.
now no more.
tak tahula untuk sebulan dua je kan.
kot pasni kembali mengganas.
rasanya sebab aku asyik tak larat.
aritu d whole family was here.
memang keluar masuk shopping malls jela.
aku tak larat jalan.
asyik mengah, gasping for air.
:(
then we went to jakel shah alam.
aku awal-awal dah cakap tamo masuk.
dok dalam kete n tido!

career.
aku masih di upm.
but starting 2nd of jan,
all of us will be moved under new management.
masih upm, tapi new centre.
harap-harap better opportunities kat sini.
Z... masih di company yg same.
but looking forward for other jobs.
dah kurang benefits di sini.
sedikit racism.
semalam dia pergi sumwhere.
for an interview.
kalau dia dapat, PJJ lah kami nampaknya.
salary wise, sangat mengiurkan.
yelah, kerja kat negara orang kan.
tapi tu lah....
tak tahulah macam mana.
kali ni aku just berdoa yang Allah berikan yang terbaik utk kami.
kalau dia dapat,
maybe itu rezeki untuk kami sekeluarga.
lagipun nak tambah orang baru.
tak berani nak rancang lebih-lebih.
nak masuk negara orang kena meet certain requirements.
so we'll see what 2013 will bring for us.

health.
tahun ni first time Zareef sakit teruk.
kes kene admit sbg out patient n kene drip tu.
harap-harap anak mama lebih sehat lepas-lepas ni.
aku...
sejak mengandung ni sakit selalu.
:(
loya. senang demam, batuk n sesema.
ni pon tengah batuk teruk.
paling dasat batuk sampai termuntah-muntah.
huhu.
lain macam second pregnancy ni.
masa Zareef dulu dah rasa macam tak pregnant.
yg ni memang mencabar kesabaran.
air mata mengalir je.
bukan sakit sangat pon.
cuma kadang-kadang tak tahan bila batuk kuat tu.
sakit tekak, dada n kadang-kadang perut rasa macam kena tarik.
minggu ni adalah minggu kelapan.
means 2months old.
ada lagi 7bulan wooooooo!
Ya Allah...
lindungilah kandunganku ini.
dan berikanlah aku kekuatan untuk menempuhi tempoh kehamilan ini.

tak tahu macam mana nak wrap up tahun 2012.
pengakhiran yang membahagiakan dengan kurniaan rezeki Allah.
seperti tahun-tahun dulu,
aku dah tak ada azam.
bukan bermaksud tak nak improve diri.
selalunya aku cuma berniat untuk menjadi a better me.
a better slave to Allah, a better wife, a better mother, a better daughter, a better sister, a better educator.

Ya Allah,
berikanlah kami sekeluarga keimanan, kebahagiaan, rezeki, ketenangan dan keamanan.
Amin Ya Rabbal A'lamin.

No comments: