Friday, September 11, 2009

++ 09.09.09++

hahaha...
n3 ni terlewat 2ari kan dari date kat atas...
nak wat cane...
aku bz bz n trus bz...

09.09.09.
on dat date,
genap la 6 bulan aku jd tunangan mR Z...
wow!
seklipan mate je kan...

6bulan bukan la mase yg sekejap...
i can say dat
we've been thru thick n thin...
n alhamdulillah,
semakin lame semakin utuh ikatan yg terjalin.
eceh.

kalu flash back balek,
aku dgn mR Z kawan setahun lebey
b4 kami keluar makan sbgai kawan...
aku ingat lg date tu ~ 02.05.08...
n exactly 2bulan lepas tuh,
mR Z ajak kapel...
datenye 02.07.08...

8 bulan lepas tuh kami bertunang pd 09.03.09...
n skrang da sethun lebey bercinte...

rupenye2 aku blom btul2 kenal mR Z mase
buat keptusan tuk bertunang dulu!
sbb lepas bertunang,
baru la aku semakin kenal dgn diri die...
lebih memahami...
dan lebih menerima...
tade da nak prejudis tak tentu pasal...

sbg contoh...
aku penah la marah2 sbb mR Z
diamkan diri bile ex die buat kecoh...
dlm ati aku assumed mR Z still sygkan pompuan tuh...
tp baru la aku tau...
pemikiran aku tuh cetek sgt...
bukan sbb masih sygkan pompuan tuh...
tp die cakap,
biar lah pompuan tuh bodoh sorang2 malukan diri die sndiri...
n wpon kite berdiam diri,
tak bermakne kite salah...

n lame2 aku semakin kenal die...
slalunye assumptions aku ttg die msti salah...
mR Z matang berganda dari aku
n dari lelaki2 yg sesusia dgn dia...
aku slalu tgok 2cm ke depan...
sedangkan die da tropong jauh 2km dari aku...
n aku harap teramat....
biarla sikap matang die ni yg jd
pembentuk rumahtangga kami nnti....
n baru aku phm istilah org dulu2
bercinte lepas kawen...
aku plak bercinte lepas bertunang...
hahhaa...

oklah.
doakan kami bahgie slalu.
skrg ni aku da tak byk kuar cite pasal kami.
biarlah low profile je...
yg penting bahgia membunga2...
=)

notakaki::aku rase masin la mulut org yg dok sebut2 tnye tarikh nak kawen...

1 comment:

Pei Pan said...

hari tu peipan jln Gee tomyam tu kan..tetiba teringat tesempak ng akak n mr z thn lps..uhu pastu tepk..akak n cik abg dh sethn lbh kot becinta...uhuuuuuu n peipan rs waaaaaah! cptny ms bejalan!

semoga berkekalan =)