Monday, February 18, 2013

++HaiH ++

d least thing that i need right now is to fight with someone that i dont even know.
im in d middle of battling with my own rollercoaster emotions.
n when this someone just walked in into my life n tried to reap off my dignity,
i just couldnt take it.

i can write bad about u.
i can say a lot of things.
but i wont.
it just not part of me anymore.
dulu bolehla tulis mcm2 kat blog bila marah.
i think im matured enough not to do that anymore.
aku ingat sgt2 pesan UAI..
jgn menulis sesuatu yg tidak boleh menjadi saham kita diakhirat.

yes.
writing back to u might satisfy my anger.
but it wont last long.

i do hope that u are going to think clearly.
be matured.

byk masalah dalam dunia ni yg boleh diselesaikan dengan berbincang.
dari emo tak tentu hala.
there r so many channels that u can go thru to contact me for clarification before u simply made assumptions.

one has told me:
"b*tching in the blog doesnt make u feel powerful.it just makes u look ________"

x sampai hati nak tulis.
let it b a space for YOU to fill up.

*haih*

3 comments:

cydayf said...

Salam,
Puan Lya Zara.

Sebenarnya saya bukan nak cari gaduh dengan Puan. Cumanya, sebagai seorang manusia, harus ada perasaan kecewa kalau Puan dekat tempat saya.

Kalau awak dekat tempat saya dan editor cakap benda yang awak tak boleh terima. Saya percaya awak sendiri akan rasa apa saya rasa.

Saya sendiri tanya pada akak editor tu tentang munuskrip awak, saya tanya, tapi jawapan dia tak munasabah pada pendengaran saya. Berbeza dgn penjelasan awak.

Then, pasal yang awak update tu.. Secara terus terangnya, saya percaya
berpuluh-puluh orang yang membaca akan rasa apa yang saya rasa.
Dan, secara jujurnya ianya mengundang fitnah.

Cuba awk bayangkan, saya dah hantar manuskrip bulan 8.2012, Tapi tak dapat apa-apa feedback.
Bila saya tanya masa bulan 1 baru lah dorang cepat-cepat hantar borang setuju terbit.

Sesungguhnya, saya memang tak boleh terima apa editor tu cakap.
Saya tak berniat pun cari masalah dengan Puan.

Tapi,
saya tahu..
Dengan nama Allah, kalau puan dekat tempat saya, then ada orang update macam Puan update, apa Puan akan rasa?
bukankah itu memberi persepsi pada orang lain bahawa editor tersebut pilih bulu?

Saya nak cakap tu je. Saya tak ada niat pun nak cari gaduh dengan sesiapa.
Cuma saya terkilan, saya sedih sebab usaha saya selama ni sia-sia,
saya habiskan masa selama 7 bulan untuk menanti benda yang tak pasti. Tiba-tiba dapat surat setuju terbit,
dia cakap tahun 2014, saya tanya editor, tapi dorang tak nak pun bagi saya punya novel terbit awal.

Saya minta pada awak,
please delete entry awak pasal penerbitan novel awak.
Kalau saya sendiri rasa sedih dan sakit hati,

please fikirkan perasaan akak ni.

http://mamaintanpayung.blogspot.com/2011/09/surat-setuju-terbit-kn.html

Sebabnya, tak semua orang bernasib baik macam awak tau.

Buat masa ini, saya sendiri tak tahu nak percayakan kata-kata siapa. Tapi, untuk menghormati awak, saya removekan semua cerita itu.

Lastly,
sampaikan salam terima kasih saya kepada sesiapa yang menyampaikan berita ini pada awak.
Jasa dia sebagai reporter tak berbayar sangat saya kenang dan hargai :)

Salam hormat dan saya minta maaf. Semua artikel berkenaan print screen awak telah saya removekan.

Sebagai seorang manusia,
saya masih ada rasa timbang rasa.

Mohon Maaf,

Terima Kasih atas kunjungan Puan untuk memberi penjelasan.

Hamdan Dun said...

Cik Syida di atas,

sekarang ni Cik Syida tgh mempertikaikan rezeki yg diturunkan oleh Allah...

perasaan yg Cik Syida dok ulang2 tu sebenarnya hanyalah perasaan hasad dengki dan cemburu..(sekali lagi saya tak hairan kalau Cik Syida tak boleh nak terima sbb berdasarkan penulisan Cik Syida sendiri semua orang boleh nilai Cik Syida hanyalah dengki dan cemburu dengan rezeki orang lain)

kamon lah, kreativiti penulisan setiap orang lain2, mungkin manuskrip Cik Syida kurang menarik atau, tak best, atau bosan atau boring atau tiada umph atau lemah atau cliche atau mcm budak tadika atau mcm budak sekolah rendah atau merapu atau mitos ataupun mcm2 lagi...tp cik syida pilih untuk salahkan editor...dan bukannya kekurangan diri sendiri..bak kata orang kuala, cik syida ni over konfiden..

terima jela kenyataan bahawa manuskrip Pn Lya ni lebih bagus berbanding penulisan Cik Syida dan jangan salahkan editor pulak...semua tu subjektif..

kalau dgn sikap Cik Syida mcm ni (busuk hati ngn dengki), mmg sy tak hairan lah kenapa editor tak boleh nak terima hasil kerja Cik Syida...

sekian...

:: Lya Zara :: said...

Encik Hamdan Dun...

=)