Monday, March 21, 2011

++DeTiK iTu PaRt 2 ++

hadoiii...susahnye nak curik mase update blog!

ok.mari sambung crite dgn pantas.


jadi aku n mak jalan kaki ke maternity ward kat 1st floor.
sampai ctu nurse suruh tunggu kat area labour room.
utk yg bersalin normal, ade 4labour rooms.
waktu tu 2 da di occupied.
sempat la dengar org push-push (--")
menyebabkan aku seram sket.sket je.



then nurse inform doc mimin.

aku masuk labour room no 3.

nurse kasik baju spital suh salin

n suh baring atas katil.

waktu tu mak tunggu z kat luar.

takut die tak jupe bilik.

so terlantar la aku sorg-sorg.

tahap kesakitan masih boleh diterima fizikal n mental.


lame jugak tunggu,

baru doc dtg utk VE.

mase tuh seriau sbb teringat VE kali pertame yg azab.

tp kali ni tak sakit.

mungkin sbb da start contractions kot.

sudah bukak 3cm!

aku mcm eksaited sket.

sbb cepat jugak da bukak kan.

waktu tu pukul 10am lebey kurang.

nurse kasi ubat berak.

aku rase saket mase masuk ubat.

T-T

tapi effect ubat mmg dasat!

terus ke toilet.

x lame pehtu,

z pon da temankan aku kat labour room.

hoh.

10am onwards,

saket mmg da kuat n kerap.

dari saket period pain,

da bertukar jd saket-yg-tak-reti-nak describe.

siyes.taktahu nak describe rase tuh.

tapi saket+tak slesa+rase nak marah+tak tahu nak buat ape.

waktu tu mmg rase tak tahan sgt da.

tapi tak nanges!

z pasang mp3 surah-surah,

n bacekan doa jugak kuat-kuat.

plus z suapkan air selusuh yg amek mlm seblom tu.

tapi everytime minum o sapu kat perot,

mmg berganda saketnye!

pukul 12 doc masuk n 2nd VE.

3cm jugak!tade peningkatan!

n aku terus give up!

yela,da 2jam tp bukaan byk tuh je.

bile mak masuk,

aku da bising mintak nak epidural.

mak naek pegi klinik doc mimin n discuss dgn die.

doc cakap tak perlu epidural sbb die rase aku akan cepat bersalin.

aku hampa!

then ade nurse masuk.

die tanye ade amek ubat kat muntot tak.

aku ingatkan ubat berak tu.

so aku cakap la, dah amek...
then die kate, ade rase ngantok tak skrg.

aku da memelik la kan...

rupenye yg nurse maksudkan adelah pain killer.

aku terus mintak pain killer.

inject kat muntot.

buat kite lali n tertido.

but everytime contraction datang,

mesti terjage jugak n had to endure d pain...
='(



pukul 2.15pm,doc turun nak pecahkan water bag.

gelabah lg!sbb penah bace pglaman org,

dorg kate saket!

tp bile doc nak pecahkan,

die kate da tade.

pehtu baru aku teringat ade mcm bunyi pecah td.

so rupenye water bag da ruptured sendiri.

n waktu tu da bukaan da 8cm!

eh,cepat pulak kan!

ok. sambung lg nanti.

hahaha.




muke pucat+tension melayan z yg nak amek gambar mase tgah contraction.

T-T


No comments: